zaterdag 19 januari 2008

Batik


Afgelopen woensdag hebben we onze dochter opgehaald van Schiphol, na 3 maanden Gana gelukkig weer heelhuids thuis. Als souvenir heeft ze voor mij een aantal afrikaanse batiks meegenomen, zowel machinale als handbatiks. Op de markt daar heeft ze veel moeite moeten doen om kleine stukken stof te kopen. Met minder dan 1 yard kan je immers geen jurk maken, ze heeft maar niet geprobeerd om uit te leggen waar voor de lappen bedoeld zijn. Iedereen vraagt aan mij wat ik er mee ga doen, nu heb ik nog geen idee maar dat komt vanzelf. Ik heb ook nog batiks uit Indonesië liggen, gewoon voor de heb is ook leuk. Vandaag mijn Klimt quilt afgemaakt en opgehangen. Ik kan er aan bezig blijven dus ik heb gewoon besloten dat het nu af is. Het leuke van het afronden van een quilt is het kunnen beginnen aan een nieuwe.

1 opmerking:

Linda Robertus zei

Hoi Marielle,
Ik heb net je blog ontdekt en ga je volgen, dus je hebt een goede reden om ermee door te gaan! ;-)
Wat een prachtige stofjes uit Ghana, daar is vast iets heel moois mee te maken.
Groetjes uit Brisbane,
Linda